Toulání po Krkonoších

Krkonoše jsou láska ať je zima nebo léto, ale je fakt, že v létě je pro mě mnohem lehčí se tam dostat, takže letní Krkonoše zažívám častěji. 

Vždycky jsem tvrdila, že moje nejoblíbenější trasa vede od Špindlerovky na Sněžné jámy přes Petrovku, ale poslední dobou jsem si oblíbila cestu z Horních Míseček na Zlaté návrší. Na začátku vás čeká trochu stoupání, které ale po chvíli kompenzují nádherné výhledy. A pak už je cesta po hřebeni za odměnu. U Čtyř pánů mi to většinou vychází na svačinu a na Labské Boudě na jedno malé osvěžení :)

      




Tahle trasa není úplně z mé hlavy, ale poradila mi ji kamarádka. Je to trochu kratší trasa, ale pokud se máme z Krkonoš vracet zpět domů, tak vždy volíme menší výlet jako je tento. Auto jsme nechali ve Strážném a vyrazili jsme směr Klínové Boudy po zelené. Opět na začátek nějaké stoupání, ale to jinak nejde, proto do těch hor přece chodíme :) Útulny ČVUT jsou moje srdcovka a zřejmě se všichni shodneme, že útulna Atuln se povedla nejvíc a hodně tomu pomáhá i její umístění a prosklené okno.

 




Nikdy jsem nebyla na Černé hoře a když tam vznikla nová útulna Prisma, bylo jasné, že tohle bude cíl mého dalšího výletu. Výchozím bodem byly Janské lázně a vyrazili jsme směr Modré kameny. Vzhledem k mému natěšení a nadšení na novou útulnu, cesta ubíhala vcelku rychle a co nevidět jsme byli u útulny. Já jsem z těch přístřešků vždy celkem dost poprděná a asi to i zbytečně dost prožívám, ale co už. Útulna je krásná, prostorná s lavicí a stolem, otvírací okno a ten výhled!! Ten výhled na Sněžku!! Ano, patřím mezi ty, co se na Sněžku raději koukají z dálky než aby šli na ní. Další část trasy vede přes Černohorské rašeliniště a po červené trase zpět do Janských lázní.





A jaké jsou vaše oblíbená místa v Krkonoších? :)

Komentáře