Kanárské ostrovy: Fuerteventura

Celkem neplánovaně jsem tento měsíc strávila týden dovolené na jednom z kanárských ostrovů - Fuerteventuře. V minulých letech jsem navštívila i další ostrovy (Lanzarote, Tenerife, Gran Canaria) a opravdu moc ráda se na tyhle ostrovy vracím, díky příjemnému podnebí, který tu po celý rok je (byla jsem zde v létě i v zimě), netradiční krajině a neobvyklým místům, která se zde nacházejí.

Letěli jsme nízkonákladovkou Ryan Air a ubytovat jsme se rozhodli strategicky "ve středu" ostrova v letovisku Caleta de Fuste tak, abysme to měli na sever i na jih postejně daleko, jelikož jsme samozřejmě měli půjčené auto a ostrov jsme chtěli projet křížem krážem.

První výletní den jsme se vypravili na sever ostrova do národního parku Corallejo. Pokud jste na kanárech poprvé určitě se do písečných dun vypravte, budete si připadat jako v poušti a při tom jen kousek je možnost koupání. Určitě doporučuji jet na výlet v dopoledních hodinách, kdy není takové teplo a odpoledne strávit u vody. Písečné duny jsem viděla už na Gran Canarii a troufám si říct, že tam byly mnohem větší a zajímavější než tady na Fuerteventuře, ale určitě se nenechte o tento zážitek ochudit. A hlavně si nezapomeňte opalovací krém a to už v kterémkoliv ročním období, sluníčko je zde zrádné a právě na GC jsem se v lednu na dunách opravdu hodně spálila.

Cestou zpátky jsme mířili na oblast La Oliva. Mým přáním bylo vidět místní kostel a náměstíčko a jinak zde ve vesnici vlastně nic není. Jo a foto u nápisu nesmí chybět :D

V této oblasti se nachází několik (my viděli asi 3-4) větrné mlýny, které se mi moc líbily :)

Druhý den jsme si naplánovali asi nejnáročnější výlet. Náročný v tom, že jsme jeli až na jih ostrova a cesta vždy nebyla úplně jak říkám friendly, ale takovéto cesty jsou na kanárech běžnou věcí, takže nic co by mě už překvapilo při čtvrté návštěvě. Ale pěkně postupně. Dopoledne jsme se vydali do letoviska Morro Jable, kde nás mile překvapil vcelku klidný oceán a s chutí jsme se zde vykoupali. Voda byla nádherná a to samé pláž, představte si zlatý písek a tyrkysovou vodu, no paráda prostě :) Díky koronavirové situaci byly pláže téměř prázdné. Morro Jable bylo také naší zastávkou na oběd a odpoledne jsme se už vydali na Cofete.

Ať zažijete pořádný fičák, zastavte cestou na vyhlídce na Cofete. Vyhlídek jsou Kanáry plné ostrovy a nejde si jich nevšimnout a většinou na nich staví už jiní turisté. Pro dlouhovlásky určitě doporučuji culík, nejlépe cop a v šatech také nedoporučuji jezdit, fakt fouká. Fouká hodně.

Na Cofete vede cesta jako žádná ze sta :D Takže opatrně. Na této pláži jsou celkem velké a silné vlny, ale i tak jsme se trochu vykoupali. A je to tady nádherné. Vydali jsme se po pobřeží dál, v dálce byl vidět poloostrov, ke kterému jsme chtěli dojít. Ačkoliv to bylo asi jen 3,5 km tak cesta byla docela náročná a přišla mi mnohem delší. Nicméně to za to rozhodně stálo. V cíli nás čekal klidný oceán hrající všemi odstíny modré a klidná voda, kterou jsme si po té cestě moc užili.

Při cestě z Cofete jsme zajeli ještě k Winterově vile, na kterou jsme krásně viděli už z pláže. Původně jsme ani neměli v plánu k ní jet, ale něco málo jsme si o ní přečetli a přišlo mi to jako zajímavé místo a byla to max. 1,5 km zajížďka, tak jsme se tam vydali. Cesta opět docela špatná, ale dojeli jsme v pořádku. Je to vila opředená tajemstvím a tak si o ní něco klidně taky přečtěte, třeba vás to zaujme tak jako mě.

Následující den jsme se vydali jen na nákup a na skok do hlavního města Puerto del Rosario, které nás ale moc neoslovilo, dali jsme si zde jen barraquito (káva s likérem a salkem) a zbytek dne jsme strávili u bazénu a čerpali síly na další dny.

Další dopoledne jsme vyrazili do původního hlavního města - Betancuria. Cestou jsme zastavili na vyhlídce u soch a dále pokračovali do města.

Historické centrum Betancurie se mi moc líbilo a potkali jsme zde asi nejvíce turistů jinak byl téměř všude ostrov poloprázdný a vše jsme si pěkně v klidu nafotili - tahle doba koronavirová má i své výhody ;)

Z Betancurie jsme jeli dál do Pájury a po cestě udělali několik zastávek na vyhlídkách.

Další zastávkou byli jeskyně v Ajuy a přilehlá černá pláž. Černé pláže jsou moje srdcovka <3

Určitě navštivte i nějaký ten maják. Při cestě na jižní pobřeží jsme navštívili Faro de la Entallada a na severu maják Faro el Toston, kde se mi možná líbilo o malinko víc :)

Na jihu jsme navštívili také nejširší a největší pláž během našeho pobytu - pláž Sotavento. A byla neuvěřitelná. Foukal tu teda dost silný vítr a bylo tu dost surfařů. Příliv v odpoledních hodinách rychle postupoval a pláž se doslova měnila před očima a to až tak, že se nám povedlo utopit jeden z našich baťůžků.

Poslední den jsme se rozhodli vrátit na nějaké místo, kde se nám oběma líbilo a zohledňovali jsme i vzdálenost (na jih do Morro Jable to bylo trochu z ruky), proto jsme se shodli na pláži v Corralejo. Cestou jsme zajeli na Popcorn beach, kde kamínky vypadají jako popcorn a spoustu lidí tvoří na této pláži vtipné fotky jakoby právě jedli popcorn.

A naši dovolenou jsme ukončili našim oblíbeným jídlem - tuňák a kanárské brambory a už teď se těšíme na další návštěvu Kanárských ostrovů, kam jezdíme i v zimních měsících za sluníčkem. Pokud se na nějaký z ostrovů chystáte, určitě si půjčte auto a naplánujte několik výletů, protože opravdu to stojí za to, my jsme jinak u hotelových bazénů také znudění ;)
Většinu fotek, které jsem použila do článku, jsou i na mém Instagramu a jsou tam i další, takže pokud máte zájem, sledujte mě i tam.