Megaknihy.cz: Jeden z nás

Přes léto se mi podařilo přečíst jen dvě knížky. Pořád jsem se nemohla začíst a ponořit do děje. Když nadešel čas výběru knížky pro recenzi pro Megaknihy měla jsem celkem jasno jakou knížku si vyberu. Chtěla jsem něco zaručeně čtivého, napínavého se strhujícím dějem. V tomto případě pak sahám po knihách z edice světový bestseller, tedy po těch, kde je zlatá nálepka.

A že je z čeho vybírat. Volba padla na knihu Jeden z nás. Od autorky S. Lapeny jsem četla už Manželé odvedle, kteří se mi moc líbili a opravdu z této edice světových bestsellerů jsem četla několik dobrých knih (Ta přede mnou, Dívka ve vlaku, Zmizelá, Temné kouty, Ostré předměty, ...). To jen kdybyste chtěli sáhnout po něčem osvědčeném z posledních roků :)

Co pro mě je vždy velkým plusem, když od začátku nemám bordel v postavách a je mi jasné kdo je kdo. Všechny hlavní postavy jsou postupně představeny a čtenář pak netápe. Kniha Jeden z nás je přesně ta kniha, kterou přečtete za jeden den, protože ke čtení sednete a nebudete moct přestat. Na první pohled to vypadá, že lidé žijící v jedné ulici žijí dokonalé životy a vše je perfektní, ale vražda mladé sousedky odkrývá veškeré jejich lži. A že tam nějaké tajemství má snad každá postava. V půlce knihy už jsem si myslela, že vím kdo je vrah, ale tak jak to S. Lapena umí, vše je nakonec jinak :D A to na tom mám ráda. Čtenář bude vždy překvapen a nedávejte na první domněnky ;) Na posledních několika stranách se vše obrátí o 360 stupňů a napětí pěkně gradovalo.

Po přečtení této knihy mám konečně zase chuť ponořit se do všech těch knih, které doma mám a možná už se i trochu těším na dlouhé zimní večery, protože tohle období je pro čtení prostě stvořeno.



Komentáře