Hurá na ferratu

Není to tak dlouho co jsem ani nevěděla co slovo ferrata znamená. V povědomí jsem to měla asi poslední rok díky kamarádce, která mě nakonec vzala na moji první ferratu do Semil. Tam se nachází ferrata s názvem Vodní brána a vedou tam tři cesty různé obtížnosti. 

Vodní brána u Semil




Pro začátečníky ideální ferrata řekla bych. Vybraly jsme si první dvě lehčí obtížnosti a zkusila jsem si přejít lanový most. Z téhle ferraty jsem odjížděla nadšená a natěšená na další zkušenost s ferratou :) Jediné mínus je dle mě chybějící půjčovna ferratového vybavení a to jsme si musely půjčit v Jičíně. Jinak přístup na ferratu je zdarma.

Na druhou ferratu jsem se vypravila na přehradu Vír. Právě začínal podzim a pokud to aspoň trochu znáte u přehrady Vír tak je vám jasné jak krásné to tam muselo být. Ferratový set jsme si půjčili v půjčovně hned u ferraty Ledová stěna a hurá na skály. Opět bych tuhle ferratu doporučila začátečníkům vzhledem k obtížnosti. A také zde najdete lanový most - ty já si docela užívám a není to tak těžké jak by to mohlo vypadat. Vylezete první dvě ferraty (Ledová stěna a Horní vyhlídka), pak jdete kus pěšky přes hráz přehrady, kocháte se krajinou a nakonec sestoupíte k poslední ferratě a máte to za sebou :) 


Přehrada Vír



Zatím poslední ferrata, na které jsem byla se nachází v Děčíně - Pastýřská stěna. A je opravdu veliká. Kolem 15ti různých cest a různých obtížností. Určitě si trochu předem nastudujte, které cesty zvolíte, obzvlášť jste-li začátečníci. Tahle ferrata byl pro mě asi největší adrenalinový zážitek, vzala mi dost sil, ale byla to pecka! Vychytali jsme super počasí, kdy se dalo být ještě jen v tričku a strávili jsme tady krásný den. Půjčovna se nachází nedaleko a za výhledy na Děčín opět nic neplatíte :)

Výhled z Pastýřské stěny



 



Komentáře