Východočeská Svatojakubská cesta I

Slavnou pouť do Santiaga de Compostela znám už nějaký ten pátek a nejednou jsem na ni pomyslela. Poslední roky ale cítím, že by to pro mě nebylo to pravé. Nicméně jsem se nedávno přidala na FB do skupiny Svatojakubská pouť a objevila tam příspěvek s fotkou Svatojakubského zastavení u Červeného Kostelce. Nádhera! Tam se musím jít taky podívat. Nemám to daleko, ale teď se mi to zrovna nehodí tam jet, běželo mi hlavou. Navíc jsem asi týden předtím v tomto kraji byla... A v tu chvíli jsem si vzpomněla, že minulý rok měly být v Pardubickém kraji instalovány patníky Svatojakubské cesty. Začala jsem googlit a hledat v mapě. Je neuvěřitelný jak moc blízko je mám, ale jsou to místa, kde se nepohybuji.

Myslela jsem, že se zajedu podívat na pár patníků po práci na kole a tím to pro mě hasne. Ale co se nestalo, mě to tak nadchlo, že jsem si řekla, že je chci vidět všechny!

Pátek 22.3.2024

Přilítla jsem z práce, převlíkla se do sportovního, vytáhla kolo ze sklepa a frčela jsem si to do Svítkova k prvnímu patníku. Nadšení level 1596524732. Udělám pár fotek a jedu dál. Další patník na mě čeká v Lánech na Důlku. Další série fotek s patníkem a frčím k Labi do Srnojed ke třetímu patníku. Tam na mě čekal nejen patník, ale i putovní kamínek :)

Ten den jsem už domů dorazila s tím, že zítra si udělám výlet a půjdu se podívat na další.




Lány na Důlku

Pardubice - Svítkov

Srnojedy - Labe

Sobota 23.3.2024

Dopoledne vyrážíme z Pardubic vlakem do Řečan nad Labem. Tentokrát už pěšky, čeká nás necelých 14 km. Je krásný jarní den, který se v půli cesty zkazí, přijde vítr a déšť. Ale nic co by nás zastavilo. Nasazujem pláštěnky na batohy, oblékáme nepromokavé bundy a pokračujem. U každého patníku proběhne tradičně focení. Během cesty přemýšlím, že v Přelouči v kostele si koupím credenciál a přijde mi to jako pěkný upomínkový předmět, který se mi možná někdy bude hodit. Pořád  jsem přesvědčená, že pouť do Santiaga není momentálně nic pro mě, ale tahle východočeská trasa se mi začíná zamlouvat.
V Přelouči v kostele nikdo není a tak credenciál nepořídím. Ale to bych nebyla já, abych neměla plán B - credenciál dojdeme zítra koupit na zámek v Pardubicích.



Přelouč

Kladruby nad Labem

Neděle 24.3.2024

Mám credenciál!


Úterý 26.3.2024

Další úsek Pardubice - Němčice, který vede po cyklostezce, takže kolo je jasná volba. Opravdu nemám ráda chození po asfaltu. Fouká silný vítr a tak jsem ráda, že mi tenhle úsek zabere něco jen přes hodinku.

Přijíždím do Brozan a rozhlížím se, kde je patník. Nic nevidím. Pak odjede auto a už ho vidím. No uf! Další je hned ve vedlejší vesnici Ráby. Pak už jedu kolem Kunětické hory a uprostřed obce Němčice přijíždím k dnešnímu cíli.

Cesta zpět je hodně náročná, vítr fouká proti mě a mám co dělat, abych to ušlapala. Zítra má být vítr ještě silnější, ale už jsem rozhodnutá vyjít po práci z Hradce Králové do Němčic a do Pardubic dojet autobusem. Tak uvidíme jak to půjde.


Pardubice - zámek

Brozany

Ráby

Němčice

Středa 27.3.2024

Dnes se fakt moc těším, i když vím, že to pro mě bude velmi nudný úsek Hradec Králové - Němčice. Čeká mě samý asfalt. Au. Mám připravené podcasty, které mi cestu budou zpříjemňovat. Cesta přes Hradec je v pohodě, ale jakmile se dostanu z města tak začíná boj s větrem. Těším se, že z Roudničky do Vysoké nad Labem půjdu lesem. Těší se i moje nohy. V lese nad Vysokou nad Labem potkávám patníky, o kterých jsem ani nevěděla, že tu jsou. To mi zvedne náladu, myslela jsem, že mě dnes čeká jediný patník a to až v Bukovině nad Labem. Opravdové peklo začíná při cestě z Vysoké nad Labem. Cesta vede jen po silnici, kde je docela velký provoz aut a vítr fučí jako blázen. Nekonečné asi 3 km, u kterých se fakt nadřu. Když podcházím pod dálnicí sotva udělám krok, až tak je silný vítr. V Bukovině padám na zadek vedle patníku, dělám fotku a pomalu se zase zvedám ať se moc nezdržuji. Bohužel to tady trochu znám a tak vím, že ještě půjdu po silnici. Alespoň těch aut už je míň a okolní stromy tlumí vítr. Po cestě křoupu mrkev :D V Dříteči se nestačím divit a potkávám další patník :) Odtuď vede aspoň kousek cesta podél Labe. Do Němčic už to není daleko. Moje nohy fakt trpí. Do Němčic přicházím tak akorát, aby mi za 15 min jel autobus, hurá! 


Hradec Králové

Hučák




les Roudnička - Vysoká nad Labem

Vysoká nad Labem

asfaltové peklo z Vysoké nad Labem

Bukovina nad Labem


Dříteč

Němčice







Komentáře